あすか工房のジャズスタンダード歌詞和訳

ジャズスタンダードの和訳を大公開!

Blue Moon

youtu.be

参考までに歌ってみてます↑

 

Blue Moon
Words by Lorenz Hart   Music by Richard Rodgers
 

青き月よ

私は一人たたずむ

胸に夢もなく

愛することもなく


青き月よ

私はただ一人

願い事をつぶやく

本気で誰かを愛したいと


そして突然現れたのたった一人

ずっと抱きしめていたい人が

誰かがささやいた”僕を愛して”

そして見上げれば

月は金色に染まった


青き月よ

今私は決して一人じゃない

夢見ることなく

愛しかない 

 

日本語で唄おう
日本語歌詞 byエートマン


ブルームーン

夢も抱かず、

恋も知らずに、

一人たたずむ
ブルームーン

ひとりでつぶやく、

本気で誰かを、

愛したいと願う
すると突然現れた、

抱きしめあえる人
ささやく声「愛して」、

見てよ金色の月
ブルームーン

恋も知らずに、

たたずむ私でも、

一人ぼっちじゃない


 

Blue Moon
You saw me standing alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own
Blue Moon
You knew just what I was there for
You heard me saying a prayer for
Someone I really could care for

And then there suddenly appeared before me
The only one my arms will ever hold
I heard somebody whisper please adore me
And when I looked to the Moon it turned to gold

Blue Moon
Now I’m no longer alone
Without a dream in my heart
Without a love of my own