あすか工房のジャズスタンダード歌詞和訳

ジャズスタンダードの和訳を大公開!

Girl Talk

youtu.be

ジャズコーラスグループ、ロゼリリの歌です↑

 

 

私達は今夜どんなドレスを着るかおしゃべりするのが好き
私達はふさふさした髪型と近所の人の喧嘩を噂する
男の人には全く気にならないことが
女の人がそんな好都合な話題を見つけ出すことは必要不可欠なの
しかしそれこそ女だよね みんな一緒で ただのゲームかな
ガールズトークって言うのよ

私達は友達の浮き沈み関して話すの
誰が どのように なぜって 永遠にゴシップネタを撒き散らす
女性っておしゃべりな性 死を免れない男性が憧れる弱い方の性、喋れる性
でもこういう冗談をしても あなたのことは何トンの金でも取引なんてしないから
だからベイビーそばにいておしゃべりしよう だけどガールズトークが終わってからにして
全部計画済み 私の手を握って お願いだから分かってね
あなたの話をしてる時が一番甘いガールトークだわ

 

We like to chat about the dresses we will wear tonight
We chew the fat about our tresses and the neighbor’s fight
Inconsequential things that men don’t really care to know
Become essential things that women find so apropos
But that’s a dame, we’re all the same it’s just a game they call it
girl talk, girl talk

We all meow about the ups and downs of all our friends,
The who, the how, the why, we dish the dirt, it never ends.
The weaker sex, the “speaker” sex you mortal males behold
But though we joke, we wouldn’t trade you for a ton of gold.
It’s all been planned, so take my hand please understand
The sweetest girl talk talk