あすか工房のジャズスタンダード歌詞和訳

ジャズスタンダードの和訳を大公開!

Do Nothing Till You Hear From Me

youtu.be

ジャズシンガー 瀬口寛美さんの歌です↑

 

(verse)
誰かが誰かにに話して

また誰かがあなたに話した
でも、みんなあなたを傷つけようというつもりではなかったと思う
誰だってそういう噂話は
自分なりの解釈で広げるものだから

(chorus)

私から聞くまではなにもしないで
噂に気を取られないで
何で誰かの夢を引き裂こうとするのか
私にはわからない 

私から聞くまではなにもしないで
とにかく私たちの恋を考えて
もしあなたが聞いた他の誰かの言葉を信じるなら
もう見込みはないね

確かに、誰かといるところを見られたけれど
それがどうしたの、不誠実だって?
離れていたって、私の心の言葉の全ては
どんなにあなたを思っているかが明らかなの

誰かとキスしたら記憶に残っちゃうだろうし
他の誰かと抱き合えばスリルがある
でもお願いだから
私から話を聞くまでは
別れるなんて言わないでね
あなたは言わないだろうけれど

 

(verse)

Someone told someone and someone told you
But they wouldn't hurt you, not much
Since everyone spread the story
With his own little personal touch

 

(chorus)

Do nothing till you hear from me
Pay no attention to what's said
Why people tear the seam of anyone's dream
Is over my head
Do nothing till you hear from me
At least consider our romance
If you should take the word of others you've heard
I haven't a chance
True, I've been seen with someone new
That does that mean, I've been untrue?
While we're apart, all the words in my heart
Reveal how I feel about you
Some kiss may cloud my memory
And other arms may hold a thrill
But please do nothing till you hear it from me
And you never will!