あすか工房のジャズスタンダード歌詞和訳

ジャズスタンダードの和訳を大公開!

But Not For Me


(verse)
ねえ聞いてよお日様
夢が叶うなんて言わないで
もし言おうとしたら、暴れちゃうよ
エアトリスフェアファックスさん
そんなことしたら承知しないよ
今でも彼が私に気があるなんて
そんなこと言わないでよ
私は分かってる
幕は降りたのよ
元気な楽天家たちからの
言葉は聞きたくない
いい人が現れる運命だ
なんて言うけれど
そんなの全部馬鹿げてるわ

(chorus)

恋の歌はたくさんあるけれど
でも私のためじゃない
幸運な星が輝くけれど
私のためじゃない
愛の導くままに進んでも
私には灰色の雲が降りかかる
ロシア悲劇なんてもんじゃないくらい


私はバカみたいに恋に落ちて
そしていっつもこうなるの
ああ、なんて悲しいたとえ
彼のキスの思い出を
忘れられなくても彼
は私のものじゃないの

 

(verse)
Old man sunshine, listen you
Don't you tell me dreams come true
Just try it, and I'll start a riot

Beatrice Fairfax, don't you dare
Ever tell me, he will care
I'm certain, it's the final curtain

I never wanna hear
From any cheerful Pollyannas
Who tell you Fate supplies a mate
It's all bananas


(chorus)

They're writing songs of love
But not for me
A lucky star's above
But not for me

With love to lead the way
I found more clouds of gray
Than any Russian play
Could guarantee

I was a fool to fall
And get that way
Hi-ho, alas! and al-
So, lack-a-day

But still I can't dismiss
The memory of his kiss
I guess he's not for me